Historia New Balance, jednej z przodujących marek w kategorii obuwia biegowego, sięga roku 1906. Wtedy to właśnie, 33-letni William J. Riley prowadził swoje prywatne doświadczenia nad technologią specjalnych wkładek umiejscowionych pod łukiem stopy – arch supports, wykorzystywaną później w produkcji obuwia. Dzięki niej mógł stworzyć produkt odpowiedni dla osób doświadczających problemów stóp umożliwiając im odczuwanie komfortu podczas chodzenia.
Początki New Balance
Współpraca Rileya z czołowym sprzedawcą Arturem Hall’em zaowocowała sukcesem. Dzięki rozpowszechnieniu technologii wśród policjantów oraz innych osób, które „całe dnie spędzały na nogach”. W ramach ciekawostek pomysł na stworzenie wkładki o trzech punktach wsparcia wziął się od… kurzych nóg i sposobu, w jaki trzy palce utrzymywały równowagę całego ciała.
Debiut pierwszych butów biegowych przypadł na rok 1939. Riley zaprojektował je i wykonał w ilości zaledwie sześciu par za jedyne 7$, na zlecenie lokalnego klubu biegaczy. Do produkcji obuwia wykorzystał czarną skórę kangura i krepową podeszwę.
Innym ważnym wydarzenie w historii New Balance, było stworzenie Trackera, jedynego na świecie obuwia do biegania, które charakteryzowała zróżnicowana szerokość cholewki. Ta właściwość zadecydowała o wzroście popularności i rozpoznawalności marki, która już wtedy zyskała renomę na skalę światową.
Od tamtego czasu firma inwestowała w badania i prace nad udoskonaleniem wykorzystywanych technologii zgodnie z ideą Endorsed by no one, oznaczającej, że obuwie New Balance powinno mówić samo za siebie, jako symbol wysokiej jakości i doskonałej wygody użytkowej. Dlatego też, do promocji produktów marki nigdy nie wykorzystywano współpracy ze znanymi postaciami ze świata mediów i show biznesu.
Skazani na sukces
New Balance może się pochwalić licznymi sukcesami na skalę ogólnoświatową, czego świadectwem było między innymi nadanie modelowi 320, miana najlepszych butów dla biegaczy przez poważany magazyn branżowy The Runners. Poza tym wydarzeniem, wartym podkreślenia jest fakt, iż New Balance zajmuje 2. miejsce pod względem sprzedawanego obuwia w USA i 1. z tytułu najwyższej lojalności konsumenckiej.
Poniżej znajdziecie obuwie z najnowszych kolekcji marki, które z pewnością nie zawiedzie was pod względem wygody, ale i stylowego wyglądu:
Propozycje dla kobiet:



Propozycje dla mężczyzn:


